poniedziałek, 16 maja 2016

Moje storczyki

Hej :) 
Długo się zastanawiałam nad tym, jaki dodać post  związany z kwiatami i w końcu wybrałam.
Mam ich nie dużo, a to dlatego, że nie mam więcej miejsca. Moje storczyki stoją na parapecie w sypialni od południa, maja pół cień. Nie wiem czemu ale tylko tam będą ładnie kwitły. 

Jak je pielęgnuje:
Wszystkie swoje storczyki podlewam raz na tydzień bądź dwa tygodnie. Raz w roku dostają nawóz w płynnym dozowniku albo pałeczki.  Dwa razy do roku robię im kąpiel. regularnie czyszczę im liście z kurzu mokrą ściereczką.
  

Moje storczyki i ich historia :)

Mój pierwszy storczyk ma około 4 lata. Mam go odkąd zamieszkałam z mężem. 
Jest taki duży, że nie mieści się w kadrze  :) Będzie dopiero kwitł. Kolor kwiatów zielony jasny.
Ma już trzecią łodygę. 
Miałam go rok jak miał szczepkę. potem przez rok się regenerował i w ogóle nie kwitł. 
Teraz kwitnie już drugi raz w tym roku. Jest on dosyć wysoki i zajmuje dużo miejsca. 









 Tego storczyka  przywiozłam z Niemiec. To jest miniaturka. Heh jakby u nas w Polsce ich nie było :)
Tak już mam. Swoje przeżył. był w malutkiej doniczce. Niestety za bardzo go podlewałam i zgniły mu korzenie, ale zaraz zmieniłam mu doniczkę i podłoże. Poobcinałam zgniłe końce. nie podlewałam go dość długo. Ma trzy lata. Jakiś czas był, że liście mu zmarniały ale się podniósł i ma nowe korzenie. Myślę, że będzie dobrze.

Miałam chwile zwątpienia i miałam go wyrzucić, ale dałam mu drugą szansę.
No zobaczymy co z nim będzie.
Najlepsze jest to, że nie pamiętam jaki kolor miał. Ale wiem, że to miniaturka.




 Szczerze mówiąc to nie pamiętam gdzie go kupiłam, ale odkąd go mam to kwitnie cały czas. 
Z początku miał jedna łodygę, w tamtym roku dostał drugą, a w tym roku widzę, że będzie miał trzecia.
On jest niż od tamtego pierwszego. Na zdjęciu widać jakie ma kwiaty, ale mniejsze ma od innych. 
Jest średni.




Ten storczyk jest wysoki jak ten pierwszy. On mi się tak fajnie pozawijał :)
Rośnie sobie spokojnie. Miał okres odpoczynku i nie kwitł mi. 
Teraz się wziął za siebie i kwitnie mi już drugi raz i ma nową łodygę.




No i ostatni storczyk. Tą miniaturkę dostałam od bratowej w zamian za szczepkę storczyka tego pierwszego. Za duża doniczka, a za mała osłonka (tak wiem i puki nie znajdę odpowiedniej osłonki to tak będzie). 
Kwitnie mi cały czas i puki co to ma jedna łodygę. On ma dwa lata dopiero.


Taka moja mała kolekcja storczyków. Mam nadzieję, że spodobał się wam mój post. Dajcie znać czy chcecie więcej takich czy nie. 


Miłego popołudnia  :) pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. ja mam chyba 15 storczyków :D kwitły mi od zesdzłej wiosny do teraz :p prawdę mówiąc rosną sobie same,jakoś szczególnie o nie nie dbam,raz do roku je przesadzam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że powiększę swoją kolekcję storczyków. Pytanie czy starczy mi miejsca:)
      Widocznie masz dobrą rękę do kwiatów i odpowiada im miejsce. U mnie kiepskie były i raz na jakiś czas dbam o nie. Pozdrawiam :)

      Usuń